Reţeta unui spectacol total
New Jersey, Boston, Washington, Vancouver şi mai ales San Jose sunt în vacanţă, au încheiat-o cu playofful. Toate au fost campioanele diviziei în sezonul regulat, dar acum, din primele şase echipe ale NHL, a mai rămas doar Detroit în lupta pentru Stanley Cup. Până acolo, mai sunt finalele celor două conferinţe. În est avem o surpriză totală între cluburile de pe locurile 5 şi 6 din finalul sezonului regulat, în vest avem un război care se duce de la începutul NHL-ului, între două din cele şase echipe originale:Est: Pittsburgh Penguins - Carolina Hurricanes
Vest: Detroit Red Wings - Chicago Blackhawks
Dar meciurile se ştiu deja de două zile, siteurile de profil au adunat milioane de afişări, pariurile speciale se caută la greu, reclama se vinde ca pâinea caldă, primele patru meciuri (se joacă în sistem de "cel mai bun din şapte jocuri") sunt sold-out la preţuri pornind de la 75$ şi se fac planificări pentru eventualele partide 5, 6, 7. Totul înseamnă zeci de milioane de dolari, audienţe fascinante, renume şi, de ce nu, glorie sportivă. La fel a fost şi în precedentele runde ale playoffului, sferturi şi semifinale în fiecare conferinţă. O reţetă financiară care, în ciuda recesiunii financiare globale, ţine în viaţă o competiţie de cel mai înalt nivel.
Gândiţi-vă ce ar însemna în România un playoff la fotbal cu, să zicem, primele patru echipe calificate, cu un sistem de "cel mai bun din cinci meciuri". Gândiţi-vă ce ar însemna o lună de zile în care să fie până la 15 derbyuri jucate. Ar fi fabulos pentru toată lumea, suporteri, echipe, mass-media şi sponsori.
Despre publicitate, promovare şi vânzarea unui produs ca NHL, în zilele viitoare.
Foto: Elsa/Getty Images
0 comentarii:
Post a Comment